Triss i...vad?

8kommentarer

Jag tänkte ta upp det här med triss faktiskt, alla i stort sett vet väl vad triss är för något? Den där förnedrande lotten som aldrig gett mig mer än 200 kr (och gissa hur överlycklig jag blev då, herregud!)

Nu har jag och pappa en tradition, vi har rätt många faktiskt. Men en av de innebär triss.
Varje vecka (så ofta vi kommer ihåg) turas vi om att köpa 2 trisslotter, det högsta vi vunnit är 100 kr. Pretty förnedrande. Men vi ger inte upp. Vi är spel och skrap freaks.
Så nu om jag åker hem i helgen, blir det 2 trisslotter i den lokala spelbutiken. Gula, blåa eller rosa som finns ute nu.

Helst av allt vill jag vinna klöver (alltså märket) för det innebär skrap i tv, och inte vilket skrap som helst. Vinst på en viss summa i flertal år. Hur amazing vore inte det?
Jag minns när min kompis vann en tv-apparat och fick åka och skrapa live, hon hade fått lotten i present av sin farmor. FAN vad avundsjuk jag blev, jag önskade att hon inte skulle vinna mer än 50 000 kr. Vilken snäll vän jag är va? Taskigt värre. Haha. Men hon vann inte mer heller, stackarn. Men 50 000, de är fan gött det med såklart.

Jag köpte ofta lotter i present till folk förr, innan jag blev så tävlingsinriktad och dålig förlorare. Jag skulle inte stå ut med mig själv om personen jag gav en lott vann mer än 500 kr. NO WAY!

En vacker dag ser ni mig på tv. Det är ett LÖFTE!

Spring iväg och köp triss lotter nu! Men ge fan i dom med vinst, de är mina!

8 kommentarer

Johanna

20 Sep 2011 19:32

ja ser extra mkt fram emot de helgerna... :)

Nett

20 Sep 2011 19:46

Vinna på triss vore något ;)

Malin I Form

20 Sep 2011 20:11

Haha får väl säga lycka till då ;)

Kanie - Gastric bypass opererad, maj 2011.

20 Sep 2011 21:17

hehe ja men det är ju bara sant. Beundrar dig så oerhört, -51kg är inte illa alltså! :)

Annika

20 Sep 2011 21:36

Vi har storvinst på lotto på lördag, 9 MILJONER EURO!! Tänk de du, det vorde nått att vinna! De ska jag satsa på! ;)

linda - en vimsig mamma

20 Sep 2011 23:10

haha så där är jag med.... jag köpte 2 lotter idag och vann 50 kr så gick inte back iallafall =) kram

Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

21 Sep 2011 00:27

fast klöver är väl när man vinner alla summor som är framskrapade på lotten? tv-rutorna är väl tv?=)

Jenny

21 Sep 2011 06:19

Hm jag skulle ju köra med en triss i veckan i 3 månader OOPPPPPPSSSSSS så borde kunna köpa 3 stycken i helgen för att vara i kapp :P Köper man ingen triss kan man inte sitta och säga att man önskar man vann pengar , som om man skulle sitta hemma helg efter helg och önska man träffa någon ,,,viserligen grannen finns ju men hur stora är de oddsen?!

Kommentera

Publiceras ej