JD's special lasagna

8kommentarer

Du behöver;
Aubergine
Gullök
Paprika
Champinjoner
Vitkål
Krossade tomater
Riven ost
Keso
Salt, svartpeppar, vitlök, timjan & flingsalt.

1. Stek löken, sedan tillsätt paprika, champinjoner, vitkål och vitlök. Låt stekas ihop en stund, sedan tillsätt tomatsås och kryddor och låt koka ihop ca 5 minuter.
2. Istället för lasagneplattor använder jag aubergine och klär botten med, brer på keso som är istället för vitsås (bechamel) och sen på med ett lager aubergine på keson.
3. Bre på ett tjockt lager med tomatsåsen, sedan ett lager aubergine och keso på det. Sedan täck allting med riven ost, så mycket som önskas. Själklart kan man göra ännu fler lager om man vill.
4. Sätt in i mitten av ugnen 225 grader ca 15 minuter. Jag tycker om när den får bra färg.
5. Servera med valfritt tillbehör. Själv tog jag bara gurka. Turkisk yoghurt kan nog vara gott.
Vips så har du en jätte bra maträtt och god UTAN onördiga kolhydrater.

8 kommentarer

Malin

29 Nov 2011 14:58

Oh, låter gott!

Anonym

29 Nov 2011 19:37

sweet detta kan jag äta :D förutom keson då :)

Johanna Öberg

29 Nov 2011 22:49

äääälskar lasagne:)

DONKEN- Vince & Doas Morsa

30 Nov 2011 07:22

vad mycket god mat du gör! Jag trooor att det är gott iaf, för det ser fan gott ut. Aubergine vetfan om jag gillar, men vet inte ens om jag provat. :P

Är det billig maträtt, istället för köttfärs?

Har du en veckomatlista o skicka mig som jag kan gå efter? denna veckan har jag inte kört nån, får nog ta rumpis igen för det blev liksom inte av..

hehe! Pöss på dig snyggfejs! :D

Nett

30 Nov 2011 07:23

Så gott det lät och ser ut :)

Linda aka Javamorsan

30 Nov 2011 11:09

Kom hem till mig och laga mat så håller jag dig sällskap :)

Fia

30 Nov 2011 17:37

Guud va gött de såg ut :D

Ewa

10 Dec 2011 17:01

Det där måste jag bara testa alltså...tack för tipset.

Kommentera

Publiceras ej