Äggad

5kommentarer

Något jag lider av är att se hur jävla mycket höns lider, innehöns i burar. 5 st i en liten kattbur ungefär, finns bara till för att skapa ägg till oss människor. Och så många som möjligt. Annars dör dom väl.
Hur bra tror ni dem mår jämfört med oss?

Nej så igår på affären köpte jag mig ett 6-pack med ekologiska ägg, (jag köper sällan ägg, men det är alltid mitt val. ett paket från höns som mår bra) där hönsen mår bättre och blir behandlade som något som lever. De må kosta 18,90:-, lika mycket som ett vanligt 12-pack? Men värt.

5 kommentarer

Malin I Form

26 Nov 2011 11:21

Köper ofta ekologiska, de är dessutom godare och har en bättre konsistens tycker jag :D

Jenny

26 Nov 2011 11:43

Jag väljer också alltid ägg från frigående höns, helst från frigående utomhus. Sorgligt hur djuren behandlas :(

Anonym

26 Nov 2011 18:42

haha naw thnx love. fastnat också på woop woop? :P



Fan jag har nog dödat en del höns. äter 3 ägg per dag :P

Sofia

26 Nov 2011 19:59

Jag håller med dig. Ägg köper jag alltid ekologiskt. Försöker även att välja bra lax och kyckling när jag köper det. Men det är ändå ganska störande att ekologiskt och bra grejer ska bra så mycket dyrare.

Linn

27 Nov 2011 00:23

Gokväll!

Ville bara titta in & hoppas du haft en bra helg!

Kram

Kommentera

Publiceras ej