Ungefär som havet

13kommentarer

Nu ska jag komma med ett inlägg, ganska: långt och djupt.
Bara förvanar, antingen läser ni eller så bläddrar ni ner och läser nå bättre.

Jag har precis kollar klart på hela Beverly Hills säsongerna, och precis som i alla avslut på filmer (bröllop, hej då, skolavslutning etc.) så blir jag så ledsen, tårarna flodar och tankarna kommer upp. Varför ser det så bra ut på tv? Kan livet vara så roligt och lyckligt?

Varje jäkla gång tänker jag tillbaka på min skoltid, och varje gång drömmer och önskar jag om att få göra allting igen. Låt mig börja i sexan och vara samma person som jag är, bara ändra mitt utseende. Snälla någon, det är de enda som behövs. Jag är en bra, rolig och snäll person. Min skoltid, mina avslutningar, allt hade kunnat varit så mycket bättre. Jag vet att det beror på mitt fett, man behöver inte ha MVG i Matte D för att förstå något sånt.

Jag trivdes inte i någon skola från mellanstadiet och uppåt, det var bara en pina man tvingades gå igenom enligt lag för att gå vidare och någon gång.. kanske någon gång kunna jobba ihop ett liv på ett eller annat sätt. Ingenting annat var det, jag gjorde kalendrar överallt och räknade ner till varje lov, stort kryss över varje dag som gick. Stor längtan efter nytt kryss hela tiden. För varje kryss var det en mindre dag. Vilket innebar att jag hade överlevt ännu en dag.

Jag får aldrig tillbaka ungdomen och göra om den, leva som dom jag tittade på i smyg och drömde om varje dag. Det blir aldrig jag, JD får aldrig det. Aldrig någonsin, även hur mycket jag drömmer, hur mycket jag hoppas och hur mycket jag tittar på andra så får jag inte en andra chans.
Jag får framtiden, en jäkla framtid är allt jag har kvar.

1. Jag vet inte vad jag vill med min framtid!
2. Min vikt står total stilla, jag blir galen!
3. Vad fan ska jag göra i sommar?
4. Vad händer i höst?
5. Kommer jag någonsin få ett eget liv, eller bara bo hemma?
6. Kommer jag nå min drömvikt?
7. Får jag någonsin se mig själv i spegeln och le?
8. Får jag någongång någon som verkligen tycker om mig? För mig?
9. Kommer jag gå ner i vikt nå mer, står jag still här? Går jag upp?
10. Är jag snart tillbaka på ruta 1 igen?

Så jävla många frågor och inte en jävel som kan ge mig svar, inte ens jag själv.
Inte ens på en fråga kan jag ge mig själv ett svar. Jag blir galen!

Jag borde lyssna mer på Katta:
titta aldrig tillbaka
idag är början på resten av ditt liv
titta inte ens tillbaka på igår för det är ointressant du kan endå inte göra något åt det.

Varför kan jag inte bara lyssna på henne.. hela tiden?

13 kommentarer

Ina, -35kg totalt till juli. -15kg kvar

06 Mar 2011 13:29

Jaa, snuskhumor är alltid roligt! ;)



Tycker också du skall lyssna på Katta! :)

Malin I Form

06 Mar 2011 13:44

Ja, vad ska man säga.. tyvärr måste vi tackla motgångar också och vad vore livet utan dem egentligen? Ruskigt tråkigt!

Bibbi

06 Mar 2011 14:57

Är säker på att Du snart kommer se dig själv le i spegeln :)

Du har gjort ett stort jobb redan!

Glöm inte bort att Du är fin både utsida som insida.

Stor varm kram

Nett

06 Mar 2011 16:25

En massa frågor som får ta sin tid, du är på god väg både gällande vikt och studier, du har jag kommit långt idag. Ta dagen som den kommer och lägg mer energi på frågorna en efter en så skall du se att det "lossnar"

Bibbi

06 Mar 2011 17:51

Dagen har varit jättebra :)

Fast nu har jag varit inne på en underbar

bloggsida med mat :) Dregglar :D

Vad sker ikväll då?

Bamsekramen till dig

Josefine

06 Mar 2011 18:08

Bara man vill så går allt :) Fortsätt att kämpa på, jag tror på dig! :)

Emma - mitt fatass

06 Mar 2011 21:11

Peppkramar till dig :D

Linda

06 Mar 2011 21:51

Snart slååår jag dig! Vikten står stilla och det är normalt. Man går ner mycket, man kommer på en barriär som man står still för att kroppen ska hinna komma ikapp och sedan går man ner igen. Jag har stampat på samma siffra i ett halvår. Acceptera kroppen och tänk inte så mkt på vågen. Kolla i spegeln istället!

Anonym

06 Mar 2011 21:55

men gumman vi alla känner ångest inför saker o ting o för oss som bantar e allt relaterat t vikten. jag kan lova dig att saker o ting kmr lösa sig m,ed tiden och som jag har sagt innan sluta väga dig så ofta för dt kmr gå trögare nu ist för varje vecka ta varje månad. du kmr ba fucka dig sj. Du e skit duktig o helt underbar o e dt ngt lyssnar jag alltid <3

tess

06 Mar 2011 22:37

Men gumman, du är så himla fin. Och stark som tagit dej så långt som du gjort, på så kort tid! Tänk inte tillbaka, tänk på allt som denna viktnedgång ger dej i framtiden. Bättre hälsa och bättre självförtroende. Jag har en bekant som gjort samma op som du gjort, och hon hamnade i nån slags svacka efter ett par månader. Det var som att verkligheten kom ikapp på nåt sätt.. Men hon klarade sig förbi det oxå, och mår nu hur bra som helst. Men glöm inte att fokusera på framtiden! massa styrkekramar till dej!

Linda aka Tokmorsan

08 Mar 2011 10:16

Förstår vad du menar. Men du måste släppa det som varit. Klart du kommer nå dina mål även om det tar tid. Se bara på hur långt du kommit!! En stor bedrift och du är bäst helt enkelt.



Du skall veta att många tänker så där om ungdomsåren. Men det är vad det är. Jag hade det skitjobbigt i högstadiet. Visst mkt väl om att min övervikt var det som gjorde att jag alltid var utanför trots att ingen sa nåt. Men man vet så är det bara.



Men jag skiter i det idag. För vet du. Idag är det jag som mår bra. Det är jag som har en underbar man och två goa ungar. Det är jag som fann lyckan. Många av dom andra är fortfarande ensamma och har inget i sitt liv så som jag har. Ändå sa många att :Linda kommer alltid vara ensam hon som är så tjock bla bla. Ha ha ha säger jag bara. Look at me now!!



Linda aka Tokmorsan

08 Mar 2011 11:39

Nja det enda som skiljer är att du är mkt yngre. Hade inte allt det jag har idag när jag var i din ålder. Det kom sen.

Träffade kärleken när jag var 20 och sen har det rullat på. Alla gör inte det den unga åldern. Men kolla in dig själv sötis. Du kommer få allt du vill ha. Du är snygg cool rolig och bäst.

Katta

10 Mar 2011 19:10

Älskade!! Du kan och du har redan bevisat det!! Jag skulle ge allt för att kunna ge dig positiva tankar!!!! Snälla....lyssna på mig, blicka framåt!! Du är så jävla häftig och du är fan min förebild!!! <3

Kommentera

Publiceras ej