Läsarfråga

13kommentarer

Hur orkar du kämpa hela tiden? Jag blir så trött speciellt när det inte ger någon förändring...vill bara ge upp..varför ska jag fortsätta?

Svar:
Vill bara börja med: JESUS AMALIA! Om du inte vet varför du ska fortsätta så sluta då? Vet du ens vad du gör? För vet du vad du gör så borde du veta varför du ska fortsätta. Du ska fortsätta av det skälet du hade när du började. Se tillbaka på det, tänkt tillbaka första dagen: varför i helvete började jag?

Ser du det? OKEJ. Du ska fortsätta för att du en gång var smart och klok och ville ha en förändring, du orkade inte med hur du hade det. Du vill ner i vikt, du vill gå ut från vassen och du vill må bättre. Men om du inte vet varför du ska fortsätta, hur ska jag veta?

Ta ett snack med dig själv, jag tror du finner svaret där inne!



Låt det ta den tid det tar, du har inte ALL tid i världen. Men den du har är värdefull, vill du inte uppnå ditt mål och leva det du har kvar som världens lyckligaste människa? Istället för att bara fråga varför.

13 kommentarer

I L F A R T . S E

21 Mar 2011 18:26

Det handlar inte om att orka fortsätta utan att börja leva ett mer hälsosamt liv. Dessutom har jag märkt att det finns många som kör intensivt i någon vecka och som ger upp vid första motgången. Men är det inte så livet är? Att vi ska ställas inför motgångar för att bli starkare! Du är grymt duktig!

Hanna

21 Mar 2011 19:54

Bra Josefin! Saknar dig i skolan! Dock frågade hon ju hur du kunde hålla dig peppad?! Jag är också verkligen imponerad av ditt fokus!!

Hanna

21 Mar 2011 19:56

Vad har du skrivit i headern nu? Andra ordet? solemnly?

Fanny

21 Mar 2011 22:11

Sv: NEJ! Hatet mot Luleå kan jag förstå, men INTE hur du kan hata SAIK så mycket?:S Du är nog för mycket dalabo eller nått.

Chrissan

21 Mar 2011 22:46

Exakt. Ett allvarligt snack med sig själv biter bra.:)

Tigerhonan

21 Mar 2011 22:57

Jag håller med dig. Jag vill också köpa allt jag ser hela tiden. Usch vad det är jobbigt, och shoppingberoende som man har gör inte saken lättare heller. En fördel är att dom flesta tshirtar jag hittar som jag tycker är snygga finns i min storlek, även fast dom kanske är för korta över magen. Haha.



Jag vill bli smal nu! Men jag får allt vänta tills hösten innan det händer något :P

Jenny

21 Mar 2011 23:28

Ja, det är jobbigt att stå bredvid och inte kunna vara med, men också väldigt nyttigt... :)

Nu ser jag fram emot morgondagens besök hos naprapaten och hoppas hoppas att hon ska få mig att må bättre, så jag kan fortsätta träna igen.



kramiz

Hanna

22 Mar 2011 00:01

Japps jag är lite galen:P.. Men jag behöver en utmaning känner jag.

VIKTig dagbok - 47kg ska bort

22 Mar 2011 07:48

Du är bäst! Vilket underbart inlägg. :*

charlie

22 Mar 2011 07:50

haha tyvärr har jag ej råd men mamma betalade ett startpaket :P

Sanna

22 Mar 2011 07:58

Bra skrivet, håller med :)

malin - mamma till nova ♥

22 Mar 2011 20:07

Du har såå rätt! :)

emma

24 Mar 2011 16:53

Ännu en blogg.. KUL!

Och grattis till viktminskningen!

peppkramar

Kommentera

Publiceras ej