Jag börjar bli rädd

12kommentarer

Okej angående utmaningen -20 kg till midsommar (där dessutom endast 5 personer lämnat in resultat, bra jobbat hörni) men jag börjar få panik.
Jag har 10,4 kg kvar, det är 0,8 kg i veckan, inte jätte svårt.

Det är inte där paniken sitter.. Det är det andra. Att väga mindre, bli mindre. I mina ögon är jag fortfarande fet, jag är bra på att vara fet och väga mycket, jag är skyddad där. Alla vet vem jag är då, och viktigast av allt - jag vet vem jag är då.

Men nu börjar vågen visa mindre och mindre, snart är jag nere på 80 kg, det är hur lite som helst. Kan inte ens minnas när jag vägde så lite sist? Detta skrämmer mig lite, vad gör jag när jag gått ner, hur uppför man sig när man inte längre är fet? Vad gömmer man sig bakom, och hur klarar man av det?


Tänk att man kan få ångest över något man längtat efter..

12 kommentarer

Petronella

26 Mar 2011 14:32

Känner igen det där! Jag visste inte heller hur jag skulle "bete" mig. (En annan viktnedgång än den här) Men jag märkte tydligt hur annorlunda man blir behandlad av andra! Sen kände jag lite såhär: "nu kan jag leva ut och bete mig som den person jag alltid känt mig som". Allså göra såna saker som jag tidigare inte gjort på grund av övervikten.. Men framför jag framför allt gjort var att njuta av känslan!



Här är mitt resultat i alla fall:



Petronella +0.1 (4.4 kg)

Sanna

26 Mar 2011 15:38

Snart på 80kg, det är ju jättebra! Vad väger du nu?



Jag är också så där, vad händer sen när man väger under 80kg? Men sak är ju säker, andra kan då inte fortsätta gömma sig bakom dig i alla fall :P

mrs d

26 Mar 2011 17:30

ojoj, ingen panik . du är fortfarande du, 100 kilo eller 80 kilo. eller mer eller mindre.



Du ska inte tänka att du ska gömma dig! var bara dig, vem det än är- inte över analysera och inte över tänka. bara känna och vara. =)



Tänk vilken stark människa du är som klarat så här mycket. och ska klara allt och kommer hålla vid det. =)

Sanna

26 Mar 2011 17:43

Mitt resultat sen nystart kommer imorgon på morgonen! Hoppas det går bra :

charlie

26 Mar 2011 17:59

Super vanlig reaktion, jag hade också den. Så på ett sätt e dt skönt att jag ej går ner lika snabbt. Men man e samma människa fortf och när jag har en dålig dag med mig sj, pga min kropp, kör jag mjukis byxor o sen kmr jag på mig sj hur bra jag ser ut och mår. Du kmr ej bli ngn annan människa bara dig sj i en lyx förpackning - make sense? Vill du prata så e jag här! Började lixom på124 kg plus o först nu under 70 kg som jag ser mig sj som normalviktig



btw checka in mina fynd ;)

Katja

26 Mar 2011 19:19

DUKTIG du är :O) Hjärnan hinner förhoppningsvis fatt sen :O) Fast ff idag ogillar jag tältstolar hehe!

Jenny

26 Mar 2011 20:53

Det är just det där som hände mig ju! Ju mer kilona försvann, desto mer försvann mitt "skydd" mot omvärlden...alla sa att jag var sååå duktig osv och visst, det var jag väl, men jag var ju fortfarande JAG och ingen annan??? Många tror tyvärr att bara man är smal så är man lycklig, men det gäller att hänga med i vad som händer, psykiskt. Ta det lugnt och ta hjälp om du behöver! Själv gick jag till en terapeut, och det hjälpte väl lite i alla fall.



kramen

Pauline

26 Mar 2011 22:56

Här står det bara still angående utmaningen. Motivationen har fallit, och jag känner mig glad så länge jag inte går upp typ.. Hänt så mycket annat runt omrking så vikten har fått bli åsiodsatt. Men känns som om lite pepp är tillbaka, ju finare vädret blir ju mer motiverad känner man sig.

För mig är det iaf inget resultat denna vecka, plus minus = noll med andra ord.

Tess.

27 Mar 2011 07:47

Hej där.. :)

Du är super duktig ju :)

förlåt för sent resultat men iaf.

Tess - fredag -1,8 =(8kg).

Linda

27 Mar 2011 08:46

Sorry för att jag inte rapporterat:-( Trodde det var till ikväll, men men här kommer det iaf..



Sen senast så har jag gått ner 1,1 kg och ligger nu på - 8,9 kg i din utmaning..



Skitbra jobbar av dig i din viktnedgång och denna vägning hade du ju tappat grymt bra :-) kram

Anonym

27 Mar 2011 18:27

underbara du!! Jag förstår dig så väl, för jag känner likadant. Jag och många fler... Vi får helt enkelt jobba på det...



Kramen i

scrapmoster

27 Mar 2011 18:29

glömde skriva under förrut men jag tror du känner igen mig ändå...



Kramen i

Kommentera

Publiceras ej