Första lyckogropen

14kommentarer

Jag minns i slutet på september när jag gått ner 14 kg hur lycklig jag var, jag kände mig dessutom så lätt. Jag såg mig själv annorlunda. Kände mig bra.



Helt sjukt hur lycklig jag var då, har minst 50 bilder på mig själv där jag har med hela mig, halva mig, facet. Ja ni vet. Så stolt var jag.

Sen gick jag ner 22 kg till:

Och helt ärligt, så är jag mindre stolt nu än efter dom första 14 kilona.

Så det jag vill komma till är att lyckan är så stor i början, sen bara flyter det på. Nu känner jag inte ens någon skillnad, jag kan se folk ute och tänka att jag är så fet. Så säger mamma efter att jag är mindre än dom. Nej säger jag bara då.

Och kläder, alltså när folk säger att man gått ner mycket och det verkligen syns, så börjar man tro dom. Så går man in i en klädaffär och upptäcker att man kan inte ha så mycke mindre. Jag kan ha L eller XL om dom är mindre i storlekarna. Inget jäkla M här inte.
Okej, jag har inte haft L på evigheter, XL hade jag förr om kläderna var stor fast blev "normal" på mig om ni fattar. Så de är väl lite annorlunda där.

Meningen med inlägget:
Jag köper fortfarande stora kläder L & XL. Men jag letar inte 2-3 XL. Jag måste vänja mig att saker tar tid, och jag måste inse att jag måste hjälpa till mer.

Note to my self: VAR INTE SÅ JÄKLA SLÖ OCH OTACKSAM!!

14 kommentarer

Bibbi

08 Mar 2011 18:50

Grymtar högt...

Vill ju se den ju :D

Missade den då den gick här.

Kramen

Fanny

08 Mar 2011 18:55

L redan?!:O Det är ju helt amazing kvinna! Vet du om att jag brukade ha L/42 innan? Och du som tjatade på hur smal jag var och inte behövde banta osv:P Jag tror du blir blind för dig själv.



Sv: Jaa men lördag blir skit bra! Jag har huset för mig själv också;D Dom andra drar på kryssning.

Så nu bestämmer vi det och du har inget att säga emot! ^^

Nett

08 Mar 2011 19:16

Och fler kilon lär det bli och mindre storlekar :)

anna

08 Mar 2011 19:27

Gillar den note to myself :)) Du måste peppa dig själv, för du är redan riktigt duktig!

Johanna

08 Mar 2011 20:30

mycket shopping ja. me like! haha

Malin I Form

08 Mar 2011 21:19

Ja, det tar tid! Så är det bara!

Linda - En Vimsig Mamma

08 Mar 2011 21:30

jo men jag vill be om förlåtelse för jag känner mig dum nu som får dig att vilja sluta bara för att jag tjatar =( vill ju ha med dig till dubai! =)

Och du var nöjd med det du fixat tänk dig vilken väg du har gått! och du hat en bra bit kvar att vandra men den går ju neråt! kram

Vicki

08 Mar 2011 22:05

Tror du inte det är en ovana nu när du gått ner i vikt. Jag tycker inte heller att det sys så mycket men sedan ser jag i spegelen och då syns det. Det är många som säger till mig nu så mycket du gått ner.



Jag tycker inte min mage ser mindre ut men det är nog mycket skinn eftersom jag gått ner ett antal stl i byxor. Sedan har jag skinn på armar och bröst också. Har jag kläder på så syns det inte och tur är väl det.



Klart att vi är bra och bättre lär vi bli:-)



Idag var jag på provtagning för min 6månaderskontroll. Har du varit på din?



Ha det bra,Vicki

scrapmoster

08 Mar 2011 22:07

Note to yourself: Du är fin som du är! Och du är bra som du är! Och du är duktig som håller på hela tiden och förbättrar din hälsa hela tiden. OCH DU ÄR DU- du är en vacker, rolig, underbar och härlig person. That´s it!



Kramen i

Hanna

08 Mar 2011 23:07

Jag håller med! Jag fattar inte vart alla kilon har suttit tidigare. När jag hade gått ner 15 kilo så åkte jag till Mallorca i höstas och då vägde min väska 15 kilo. Det var en sjuk känsla att stå och lyfta lika mycket som jag gått ner. Men nu är det nästan dubbelt så mycket och jag kände mig smalare då än jag gör nu. Trots att alla säger att jag blitt såååå smal.. Det jag jag ikke, bara lite mindre tjock. Långt kvar men jag tycker det är lite roligt med en utmaning jag undrar vad jag ska sysselsätta min hjärna med när jag gått ner alla kilon..

Nett

09 Mar 2011 08:03

Mums.. smörgåstårtan var god efter det så blev jag ssååå trött :) Ha en fin Onsdag!

Frugan

09 Mar 2011 08:22

Tack godingen <3

Sanna

09 Mar 2011 08:43

Du är grym! Hoppas du vet det :D

Till midsommar så har du garanterat storlek medium, tänkt så här: Ju mindre du blir desto mindre måste du gå ner för att se skillnad!

charlie

09 Mar 2011 14:58

men gumman förstår dig precis med detta inägget. man känner sig fetare ibland nu än då av ngn skum anledning. SOm jag får för mig jag har s o xs o så baam passar ej 4 klänningar i strlk s o xs .. skit jobbigt men du ska veta att vi ser skit snygga ut nu! O mkt bättre än då .. man måste lära sig sj o älska sig sj . Lova nu att efter fre ska du sluta väga dig så ofta ! dt blir såhär annars

Kommentera

Publiceras ej