Svar på tal!

11kommentarer

Jag får ofta frågorna: Hur mycket har du gått ner, när når man sitt mål, hur mycket vill du ner, hur mycket har du kvar?

Det är alltså mycket viktfrågor, jag börjar med de allmänna.
Hur lång tid det tar innan folk når sitt mål, ja det beror helt på vad dom har för mål. Hur många kilon som ska bort. Och hur dom jobbar för att få bort dom. Men det brukar väl ta allt mellan 1-2 år?

Mitt mål är att gå ner 65 kg, tror jag. Det är så svårt att veta när man är nöjd med sig själv. Men jag tycker 65 låter vettigt, då väger jag 69.5, kanske vill jag ner ännu mer sen. Eller så är jag nöjd redan på 75? Sånt där är så svårt då man lätt väger mer än man ser ut. Jag väger rätt mycket då jag har kraftig benstomme, inget jag kan ro för.

Sist jag vägde mig officiellt 6 maj, hade jag gått ner 44.1 kg.
Det ger lite mer än 20 kg kvar. Låter som en halv evighet - men som sagt, vem vet vad jag vill om 10 kg eller så. Time will tell.

Jag tror inte man ska ha för bråttom med att gå ner, en tjej som gjort denna op sa till mig: jag har bara gått ner 15 kg på 1 månad, när börjar det gå undan? Man kan undra då hur fort hon vill att det ska gå? Sen hade hon "bara" 25 kg kvar. Sällan det går lika fort. Det går alltid segare ju mindre det är kvar, så är det alltid.

Låt det ta tid, titta på hur du själv förändras med tiden - och njut av det.

11 kommentarer

Malin I Form

21 Jun 2011 15:33

Bra inlägg! :D

Alone

21 Jun 2011 16:52

Håller faktiskt med dig. Jag har också gjort (GBP) Gatrik Bypass operation, den gjorde jag i mars 2009.

Det har tagit två år för mig att tappa 60kg i vikt.

Jag brukar också ofta få frågorna Hur mycket har du gått ner, när når man sitt mål, hur mycket vill du ner, hur mycket har du kvar? Då brukar jag svara folk att det inte angår dom i huvudtaget. Det får tar sin tid, plus att man måste låta kroppen vänja sig. Nu väntar jag på att få ta bort allt hägnade skinn som hänger på min mage....



/// Girl

Emma - mitt fatass

21 Jun 2011 17:14

Folk har inget tålamod när det gäller viktnedgång.Många tror bara för man har ätit bra en dag så ska man ha gått ner 10 kg. Vet en tjej som gjort en likadan OP som dig. Hon blev helt frustrerad att hon gick ner så sakta o då hade hon ändå gått ner 10 kg innan och var inte ens dunderstor i kroppen.



Så säger bara en sak; tålamod!

Vicki

21 Jun 2011 18:36

Går allt bra??



Tycker det låter bra att man tar det lugnt så kroppen hinner med.



Själv har jag slarvat med träningen ett tag nu när det vart så mycket runt omkring. Fast jag har tagit nya tag denna veckan.



Ha det bra,Vicki

Anonym

21 Jun 2011 18:48

ja men dt trodde jag med då de sa d skulle va helkropp o ansiktsbild o hade intervjun i nästan en timma samt massa frågor. vet ej vrf de ändrade sig -- tråkigt men e glad ändå :)



naw tack gumman!

Malin

21 Jun 2011 18:50

15 kg på en månad? Hjälp! Det tog ett halvår för mig, känns lite mer lagom :P Jag hade iofs inte mer än så att gå ner, men det tar ju ändå tid oavsett vilket mål man har..

Jenny

21 Jun 2011 18:51

Helt rätt! Och ju längre tid det tar, desto lättare är det för psyket att acceptera den nya kroppen, jag är ju ett praktexempel på där det gick "för fort" 50 kg på 7 mån(Tot 67 kg) är INGET att sträva efter!!! Folk har väldigt svårt att förstå detta, men jag blev så fruktansvärt vilsen imig själv och nu får jag kämpa för att få ett normalt liv igen...var det värt det? Nej, eg inte, men nu hoppas jag ju få rätsida på det hela

kram kram

Kanie - Gastric bypass opererad, maj 2011.

21 Jun 2011 20:19

hehe ja kortis är jag :)

japp piggelin funkar bättre =)

Angelika

21 Jun 2011 20:42

Jag gjorde en gbp den 12maj nu iår och jag har bara gått ner 10.5kg på sex veckor och det känns fruktansvärt frustrerande då man gått ner så lite då man hör alla andra opade som går ner ungefär 20kg på samma tid :(

Ewa

21 Jun 2011 21:46

Bra inlägg JD, låt allt ta sin tid, vet att jag själv kan få mig en tankeställare att sjutton också nu har jag inte gått ner utan upp och så vidare, men samtidigt så vet jag i mitt fall att min resa har varit otroligt tuff med många bakslag och sjukdomsfall, typ infektion i magsäck, en liten extra mage som blev infekterad osv. ja den listan kan göras lång. Visst vill jag ner mer men det får ta den tid det tar. Hitintills har jag dock gått ner 40 kg. Jag kanske stannar där men hoppas givetvis på några kilon till, den som lever får se.

Ha en skön tisdagkväll & onsdag när den kommer.

Merja

17 Jul 2011 19:38

Jag har kollat runt på bloggar och försökt hitta något vettigt att läsa om viktnedgång och jag såg din blogg för ganska många månader sedan, varför fortsatte jag leta? :P Du är så jäkla vettig och det är skönt att det finns fler som inte stressar och blir hyper över kilona utan jobbar hårt och tar det som det kommer.



Roligt att se att det går bra för dig! Och fortsätt inspirera! Du är super duktig!

Kommentera

Publiceras ej