110610

6kommentarer

09.00 - Frukost: Keso, gurka, ost & skinka
12.00 - Lunch: Kycklingsallad med mangoraja dressing
14.00 - Mellanmål: Jordgubbar
17.30 - Middag: Hemmagjorda hamburgare med ost, rödlök, gurka, morot & gräddfil
19.00 - Mellanmål: Jordgubbar

Övrigt: Pepsi max, popcorn
Träning: -
Kommentar: Jag är så duktig med lchf, eller min lchf. Vet inte om man får äta morot till exempel? Enligt vissa sidor får man, andra inte. Whatever. Jordgubbar får man äta ibland, men jag kan inte vara utan på sommaren. Jag kan leva med att äta det varje dag.
Jag och Ellen har köpt jordgubbar för 170 kr igår och idag. Men nu kommer det räcka hela helgen, lätt. Hon drar bort mig från godishyllorna jämt, jag får knappt titta på choklad. Och när man inte får, då vill man det ju ännu mer. Men hon lyckas, och jag är ändå sugen..

6 kommentarer

Johanna

10 Jun 2011 21:57

prombelt är att norje inga hotell har och visst man kan bo i sgb, men man vill ju ha nära.... :(



Anonym

10 Jun 2011 22:04

naw tack gumman. vet ej vad folk får för sig och kunna säga sådana kommentarer? NÄR FAN E DT OK? Jag säger/frågar aldrig även om jag vet eller misstänker - man vet aldrig??



Naw du e så söt <3



Jomen ngt måste ha hänt om inte på vågen så med cm. Mäter du dig fortfarande? Hur går dt med träningen?



Du e så duktig med din diet! Så stolt!



Haha roligt inlägg om din pappa o hans pajportion - äkta jag hahahhaha

Linda

10 Jun 2011 22:36

Du får också börja rida ju! :)

Hanna

10 Jun 2011 23:02

Du kommer aldrig att slippa suget om du inte slutar med sånt som startar suget typ morötter, jordgubbar utan grädde, Pepsi max och sånt skit. Du kommer märka STOR skillnad när du slutar med allt halvdant:)!

Nett

10 Jun 2011 23:06

Ja ojdå.. så mycket jordgubbar :)

Hanna

11 Jun 2011 00:26

Då kanske du inte ska gå på LCHF utan någon fettsnål diet istället. Jag skulle dock aldrig rekommendera något annat än LCHF som diet för att gå ner i vikt. Morötter växer under jorden därför är det inte ok. Vet inte vad du har varit inne på för sida som säger att det är ok. Grejen med LCHF är att den är superbra för kroppen, men om man äter LCHF mat + andra saker som dricka eller annat socker så fastnar kärlen och sånt igen i kroppen på grund av att Kolhydrater binder fast det du äter i kroppen.



Grejen med jordgubbar är att du kanske kan äta 7 jordgubbar men du ska bli mätt av grädden. Man ska absolut inte moläta jordgubbar för då använder man det istället för socker. Blåbär är bäst sen hallon och sist jordgubbar som man kan unna sig ibland. Men jag skulle inte rekommendera att äta det varje dag. Kanske i en vecka eller så men inte under lång tid iaf.



Du behöver ju inte ha grädde i din LCHF diet om du inte vill. Du kan ju äta grekisk yoghurt eller annat. Frågan är hur mycket du äter av allt. Det är ju de rena matvarorna du ska äta som kött med naturligt fett och sallad tex. Jag tror du kanske borde prova att äta ren mat utan lyx ett tag så du känner kroppens funktion:).

Kommentera

Publiceras ej