Vatten, världen är full av vatten?

13kommentarer

En hel del studier har visat att vatten är en ypperlig källa för att uppnå en allmän god hälsa. Vatten renar kroppen och behövs för att optimera näringstillförseln samt att hålla alla organ mm. vid full hälsa. Det finns vissa som menar att det faktum att vi intar för lite vätska varje dag gör så att kroppen successivt fungerar på en konstant uttorkad nivå vilket kan vara grunden till många sjukdomar. Genom att bara dricka betydligt mer vatten än vad vi gör överlag varje dag kan vi behålla en bättre allmänhälsa samt även slippa belasta kroppen med en massa toxiner av olika slag.


Vilken jobbig text, eller hur?


Kort och gott:

varningstriangel.jpg

Drick minst 1.5 liter vätska per dag!

 

 

Jag försöker verkligen dricka minst 1,5 liter om dagen. Under varje träningspass har jag med en vattenflaska med mått som jag alltid fyller till 0,5 liter. Som jag ska dricka upp under träningspasset.
Vilket är hur enkelt som helst med tanke på hur törstig jag blir!

 

Resten försöker jag få i mig under dagen, jag tror faktiskt jag lyckas. Gör du?

13 kommentarer

Tigerhonan

07 Jan 2011 12:19

Tack :) Fast det är inte riktigt klart än överallt, krånglar lite fof med uppklickningsbara bilderna, men dom fungerar över allt utom på kommentarssidan nu :D



Ja, men jag menade alltså receptbelagt smärtstillande. Så du måste till vårdcentralen och dom borde ju veta vad du får ta och inte ta :)

carolina

07 Jan 2011 12:24

jag häver i mig vatten varje dag för att jag är TÖRSTIG! :)

Nett

07 Jan 2011 12:36

Japp, är ganska noga med att få i mig vattnet :) Japp, men du vet vet depp var inte ens en fröjd för ögat i denna filmen ;)

Johanna

07 Jan 2011 12:44

Har inte en aning om varför örat gör ont, doktorn säger jag är förkyld, känner mig inte det minsta förkyld. Så har jag fortfarande ont på måndag ringer jag igen!

Linda

07 Jan 2011 12:45

Japp jag dricker massor av vatten!!! .......... nej det gör jag inte. Är skitkass på det där. Dricker massor av kaffe med det räknas inte.

sarah

07 Jan 2011 13:01

Hej du! :)

Vet du vad? Jag skulle behöva din hjälp! Jag försöker bli "The blog of the year 2010" på facebook! Skulle vara supergulligt att lägga en röst på mig? :D Skulle bli skitglad! Puss!



Sök på "The life of Sarah" :)

http://apps.facebook.com/blogoftheyear/?blogoftheyear_ref=1838898825



Kom ihåg, ställer du upp för mig, kommer jag att ställa upp för dig om du vill! :)

Fia

07 Jan 2011 13:17

tror jag klarar 1,5 liter precis faktiskt. Blir så lätt kissenödig så dricker jag för mkt så måste jag springa o kissa hela tiden ^^

Karolina

07 Jan 2011 13:50

Vatten är jag dålig på att dricka, mest för att när jag sätter mig med något så blir jag så inne i det och glömmer bort allt annat.

Vilket är något jag måste bättra mig på.

sändie

07 Jan 2011 14:52

sv, bor i helsingborg, utanför i en by som heter råå :)

själv?

Jannica

07 Jan 2011 15:27

Jag har hört man ska dricka 1-4 L om dagen med LCHF så ja tvingar i mig typ 3 L om dagen :O

Karro

07 Jan 2011 16:10

Jag dricker nog alldeles för lite vatten, tyvärr. Blir nog max 1 liter / Dag

charlie

07 Jan 2011 19:18

hehe aw thanks hun e faktiskt nöjdare än vad jag trodde jag skulle bli o dt gjorde knappt ont! :D

Alexandra

07 Jan 2011 21:59

tack så mycket :D

jag måste bli bättre på att dricka vatten!

Kommentera

Publiceras ej