Rumptott har ordet!

17kommentarer

hejsan Rumptott här.
jag är  25år i år nu i februari.
jag har länge sagt att jag ska ta o gå ner dom där förbannade kilona som jag gått på mig.
men hela tiden så har de blivet amen lite godis idag gör väl inget. de har väl ingen dött av.
kanske inte men ändå så har de hänt för mig.. =(
för två år sen så dog min mamma just pga att hon va överviktig som fan enligt läkaren. som jag för övrigt HATAR!
men de kan vi ta en annan gång.
hur som haver. min mamma blev 44år o dog i en kraftig hjärtinfarkt. hennes liv gick inte o rädda även om vi ville.
hjärtinfarkten va så kraftig att han ambulanspersonalen hade behövt stått utanför dörren då de hände.
så 2009-01-01 somnade min älskade mamma in för alltid.
hon blev bara  44år o jag var höggravid. o bara längtade efter att få se mamma skina upp ännu mer när
Arvid som nu min son heter skulle anlända men de fick jag aldrig uppleva istället så blev de så här.
vi blidde utan mormor o hela samhället lärde sig en läxa o började ta hand om sig själva bättre o sina nära o kära.
sj så har jag levt i en bubbla i över två år nu har fortfarande inte fattat vad som hänt.
tror fortfarande att mamma ska komma o ringa på dörren vilken dag som helst o säga nu är jag här de tog lite tid få se på underverket nu då.
men de kommer ju inte o hända. istället så får man försöka leva med att minnas de fina man fick uppleva med mamma då hon levde istället.

o nu har jag insett att jag är på väg att hamna i samma situation som min mamma.. ha alldeles för mkt övervikt o bära.
men de va inte övervikten som tog dö på pappa faktiskt de va hjärtat som inte hade några rör o pumpa ut blodet i nått mer.
alla kärl kring hjärtat va precis igen täppt.. =(
o läkaren sa hela tiden t mamma att hon va för tjock  o hade möjligtvis ansträngnings astma så hon fick en inhalator (stavning)
med lite bricanyl  (stavning) i o andas in när de blidde för tungt.
i två års tid kämpade mamma med den där "astman" men blidde inte bättre.
hon rörde minsann på sig oxå men va hjälpte de när inte hjärtat orkade?
hon red två hästar varje dag.. o va ute o gick med våran hund  minst en timme om dagen med..
så motionen va de inge fel på..
o detta ligger i släkten att vi får hjärtinfarkt i tidig ålder.
nu har jag sett JD:s utmaning att verkligen göra nått åt detta förebygga så jag inte hamnar där min mamma slutade.
jag har äntligen köpt mig ett gymkort o börjat träna där.
o när jag känner att jag håller på o trilla dit igen amen va gör de om jag "latar" mig idag? då har jag er att falla tillbaka på som e med i utmaningen o hämta
energi ifrån.. =)

tack för mig.. ni finner min blogg här -----> http://rumptott.blogg.se
take care <3


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Rumptott gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

17 kommentarer

Bibbi

11 Jan 2011 21:55

Vad heter stället inne i Gävle då?

Skulle vara roligt att testa det

om man kommer dit :)

Jag ser på Navy CIS så här dags :)

Gillar sådana serier :)



Kramis

Jannica

11 Jan 2011 21:57

Tack underbara människa för din fina kommentar :) Blir så glad!!

Alexandra

11 Jan 2011 22:30

googlade runt lite och tydligen är det någon grupp från uppsala som har åkt och satt upp över 400 katter lite här och var i sverige som marknadsföring, få folk att undra vad det är, googla det och hitta dem typ :)

Rumptott

11 Jan 2011 23:34

uj uj vad långt jag skrev jämfört med alla andra haha.. skämms

aja tack iaf =D

kram

juliaericson

12 Jan 2011 02:24

Jo,det är bara fint med mig :) kram

DONKEN-2barnsmorsa 2be

12 Jan 2011 06:08

jag har en IRL-kompis, som vill delta i utmaningen. Men inte fulla 20 kilo, "bara" 12-13 kilo. :)

Jag sa till henne o skaffa sig en blogg, så med lite mer tjat så kanske jag lyckas. Mohaha. :P



rompiiiis, min rompiiis... <3



menn, påminn mig om o skriva! ;) jag får välle skriva ett mail nu dirr. annars glömmer jag. som vanligt. :P

DONKEN-2barnsmorsa 2be

12 Jan 2011 06:19

NU har jag mailat, äntligen. :P

Rumptott

12 Jan 2011 07:03

hehe kanske inte men iaf =P

de kanske somnar de som ska läsa?? =P haha..

kram

Linda, -4.3 sen 3/1 2011

12 Jan 2011 07:13

Detsamma och ja det hoppas jag verkligen. Dock får jag panik på allt, känns som att jag står sill i viktnedgången :(

Bibbi

12 Jan 2011 08:04

God morgon!

Då gillar vi samma ställen :)

Jag brukar också äta inne på Gallerian

då vi kommer till Gävle på dagtid :)

Hoppas du sovit gott :)

Vad händer hos dig idag ?



Kram

Eleonore

12 Jan 2011 08:16

Vilket öde! Motion är inte allt jämt tyvärr, ibland ger kroppen upp iaf. Du är stark du, Rumptott!



Nett

12 Jan 2011 08:17

Ja det är det bästa att ta ett snack med dietisten, svårt att komma in i rätt rutiner, man vill ju så gärna gå ner i vikt :)

Jannica

12 Jan 2011 08:46

oooh ne, i dont hate you :D den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge, inte sant ? ;P

Rumptott

12 Jan 2011 09:52

haha jag menade ju MAMMA inte pappa som jag visst skrev med.. förvirrad o trött va jag när jag skrev de där inlägget =/

kram

Fia

12 Jan 2011 10:02

Fia

12 Jan 2011 10:16

Oj råkade skicka en tom kommentar. Jätte bra skrivet av rumptott. Jag förlorade min morbror för 2 år sen i hjärtinfarkt o min mamma har stora bekymmer med sitt hjärta så en av anledningarna till att jag vill gå ner är för att jag vill vara frisk o försöka förhindra hjärtsjukdomar för jag vill leva länge :)

Anonym

12 Jan 2011 19:09

Du kommer klara de, å ja, du är inte ensam om de, långt ifrån , nästan alla äter godis någon dag och tänker''men de gör väll inget, de är väll inte hela världen'' osv,så har de även vart för mig många gånger, men nu sparar jag alla mina pengar å äter bara godis någon gång i veckan (samlar för att kunna köpa lite kläder inför sommaren ) och så finns de nyttiga saker som är goda,som apelsinjuice :Dhaha okej dåligt förslag men ändå, tror du fattar, jag har aldrig riktigt vart överviktig, men på gränsen till å bli de,

då drog jag ner på godiset (vilket va ganska svårt men man klarar de om man verkligen har viljan) och så motionerar man lite och äter regelbundet ( jag åt frukost , lunch, typ någon frukt , sen middag) och så hjälper de en del me å göra sit-ups och armhävningar) utmana dig själv vetja, som jag gjorde :D typ att du gör 20 situps på morgonen eller något och senare 15 armhävningar osv, efter allt de tappade jag 13 kg på ganska kort tid(:

Kommentera

Publiceras ej