Lunchpita med tonfisk

24kommentarer

Provade en jättegod maträtt för några dagar sedan som jag hittade i tidningen fitness magazine.
Glömde självklart knäppa kort, jag är för glupsk.

Men repectet får ni här:

4 stycken

2 pitabröd, gärna grovt
Blandade salladsblad
1 burk tonfisk
1 liten rödlök
5 torkade aprikoser
3-4 msk hackad färsk koriander
3 msk turkisk yoghurt
1 rejäl nypa flingsalt
malen svartpeppar
körsbärstomater i halvor

Mosa tonfisken grovt med gaffel. Hacka rödlöken och strimla aprikoserna. Blanda det med hackad koriander och yoghurt. Smaka av med salt och peppar.
Fyll bröden med lite salladsblad och röran.
Toppa med några tomater.

Näringsinnehåll per hel pita: 320 kcal. 31 g protein, 40 g kolhydrater, 3,5 gram fett.

Jag tänkte prova detta med kyckling och curry någon dag, tror det kan bli hur bra som helst.

24 kommentarer

tigerhonan

04 Jan 2011 12:54

det är jobbigare än vad man tror :-P

Emma

04 Jan 2011 13:12

Då tror jag nog att jag förstår mer :b Haha!

Tack för att du fixade det där med kategorier förresten! Mycket lättare att hitta nu :'D

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

04 Jan 2011 13:16

Tack, tack och tack :)

Jag vågar inte träna när kroppen är inne i början av dieten. Har blivit väldigt tagen av detta så jag väntar tills fas 1 är över då jag har över tränat förut och har väldigt lätt för att göra det tyvärr.

Så nu vågar jag inte för att jag är rädd för att knäca kroppen.

Fia

04 Jan 2011 13:17

Oj de lät mumsigt, dock e jag inte så förtjust i tonfisk men kyckling o curry lät gott :D

charlie

04 Jan 2011 13:29

jo finns i stora strlkar också, men det e meningen de ska sitta åt för och trycka åt. kika på lindex :P



ah blir la antingen i slutet av veckan eller nästa . dt ska va så! Lillen börjar på dagis så dt blir lättare o träna.



mnjaa hehe .. nu har jag ca 28 i snitt i byxor, men kmr in i mindre ibland. Kläder allt mellan xs o M så olika hehe :)



jo men precis men jag tycker saker o ting ska vara på ens egna villkor. jag vet ju inte hur dt blir med vägningen just 1 februari, då jag fick mens nu 1 februari .. går upp en del när ja har mens, mkt vatten o sånt .. men får se !



Puss

emma

04 Jan 2011 13:30

Fan va gott de låter.. själv lever jag på pulver ett tag framöver ;)

Kika gärna in och peppa! Behövs ;)

PEPP-KRAM till dig!

Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

04 Jan 2011 13:37

Det har du rätt i. Vill bara att all snö/is ska försvinna så att man kan ta ett steg utan att halka och slå sig halvt ihjäl.

Här är gatorna rena skridskobanan.

Men jag ska börja så nätt på gymmet på torsdag eller i nästa vecka, lite beroende på hur jag mår.



Vilket gott recept, är det kalorisnålt??? Dum fråga kanske men jag kan inget om sånt...

Pernilla

04 Jan 2011 13:41

Åh fy tusan vad gott det lät! Mums! ;)

katta

04 Jan 2011 13:41

jddddddddd jag sitter på jobbet, helt själv typ :( ledsen blomma!!! Vad gör du

susanne

04 Jan 2011 13:44

Duktid du e

Karro

04 Jan 2011 13:47

Det där skulle jag kunna testa också, fast göra om det lite. Lät ju riktigt gott :D



Sv: Ja, kommer bli så skönt då det är gjort. Har så mycket kläder som jag inte använder, saker som är trasiga, för små, för stora etc. Så ska bli skönt att få ut allt skit ^^

tess

04 Jan 2011 14:02

det låter jättegott =)

nesrin

04 Jan 2011 14:27

låter gott de dära :D borde nog oxå smaka på det..

Karro

04 Jan 2011 14:30

Sv: Förstod att du skulle bli nyfiken ;) Jag skulle byte ut tonfisken mot gröna linser, soja bönor och kikärtor. :) Mumisgt gott. Lite extra fibrer också ;)

Alexandra

04 Jan 2011 14:43

jag brukar också glömma att ta kort på maten! :p

Karro

04 Jan 2011 19:35

Haha du får se till att lära dig tycka om bönor och sånt. :P Nyttigt ju. Hehe. ;)



Glassen blev sjukt god! Blandade i lite hallon och blåbär också... Muuums!

Karro

04 Jan 2011 19:47

Beror ju helt och hållet på vad man gör med det. :) Att äta bönor direkt ur en konservburk är inte så gott. ;) Men finns ju mycket smarrigt att göra

Karro

04 Jan 2011 22:55

Hehe exakt. Det är sällan jag endast äter bönor faktiskt. Men linser. Jag älskar gröna linser. Imorgon så ska jag göra som en indisk dahl.. Kommer bli sjukt mumsigt!

Karro

04 Jan 2011 23:02

Sv: Det där kändes som en liten pik över att jag aldrig lägger upp ett recept i bloggen ;) Men det är klart. Jag lägger upp recept + bild på min dahl imorgon. ;) Hehe :P

Karro

04 Jan 2011 23:09

Sv: Haha jag kunde räkna ut det ;) Så du menar alltså att jag ska fresta dig ännu mer med min mat? :P Hur kommer det här att sluta ? retas



(Men självklart. Recept + bild på min mat kommer att läggas upp efter varje måltid :))

Karro

04 Jan 2011 23:42

Haha :P Alltid kul att testa nya recept! Och det bästa med min mat är att den inte är dyr alls, även fast den är nyttig :D

Karro

05 Jan 2011 12:01

Haha ja men precis :P Onödigt att köpa dyrt när man kan köpa billigt ;)

Karro

05 Jan 2011 12:54

Hehe ja. Det är ju det ;) Men att sova till 11.30 är lite väl lång sovmorgon^^

Mia

05 Jan 2011 13:29

Satsa på att använda mixer eller matberedare att krossa grönsaker eller frukt. Nyttigt och gott. Här om dagen krossade jag tomater, tillsatte lime och kryddor och det blev en supergod sås till kycklingen!

Kommentera

Publiceras ej