Jahapp

11kommentarer

Jag skulle köpa nya byxor här i veckan, inte köpt byxor sen i somras eller något så visste ju inte alls vilken storlek jag skulle ha. Så jag tog in den jag brukar, och några storlekar mindre.
Det visade sig att de som passade bäst var 3 storlekar mindre.

Även fast jag stod där i hytten med ett par byxor 3 storlekar mindre, kände jag mig mycket fetare.
Jag försökte kolla i speglarna i alla vinklar och säga till mig själv "du är mindre, kolla in magen, kolla storleken på byxorna du har på dig, jämför med förr, kolla vad snygg du är nu" och så vidare.

Jag tog av mig byxorna och satte på mig mina gamla. Jag mådde bättre.
Gick ut ur affären utan någonting nytt, med tanken: varför ser jag ingen skillnad?

11 kommentarer

Linda

06 Jan 2011 10:49

För mig är det likadant då jag går in i en provhytt:-( så här handlas det tyvärr inga kläder än mer än leggings typ som jag inte behöver prova..Däremot så vet jag ju att jag minskat ngt enormt och den bästa bevisen för det för mig är ju måttbandet..Men likt förbaskat så fort jag tar av mig kläderna så känner jag mig lika enorm som när jag började med LCHF trots - 15 kg ochh hela -44 cm runt magen..



Men det syns på dina bilder gumman hur din förändring har skett..Du ska vara stolt:-)



Ja nu är det bara helgen kvar sen blir det att ställa sig på vågen och dra fram måttbandet igen :-)



Ha en skön dag..kram

Karro

06 Jan 2011 10:58

Känner igen det det, tyvärr. Kan ju bero på att man är van att se sig själv som riktigt stor, och det är svårt att förändra den bilden...



Hehe jaa. Så valde att se den istället för Filip Och Fredrik :)

Katta

06 Jan 2011 10:59

JD, mitt fina hjärta!!! Vi ser oftast inte någon skillnad på oss själva tyvär. Men HALLÅÅÅÅÅÅ hur blind man än är så måste man se den enorma skillnaden på dej!!! Kära vän, du är ta mej fan inte svag någonstans !!! Att gå ner så mkt som du har gjort hade ALDRIG en svag människa lyckats med!!!! PEPP!!! <3

carolina

06 Jan 2011 11:01

va härligt de är med din ärlighet ...

även om de är en tyngre ärlighet ...

hur känns de idag då? kan du se/känna skillnad?

sändie

06 Jan 2011 11:06

Sv, jag säsongar häruppe, vi har typ hand om alla biltestare från nästan alla märken, som testar sina bilar etc. :)

så jag ska jobba här i tre månader :)



Snart kommer du att se skillnad, men jag vet det är svårt. <3

ta hand om dig

Jannica

06 Jan 2011 11:29

<3

Tigerhonan

06 Jan 2011 12:06

Haha det går lite segt just för tillfället. Står stopp i min hjärna lite xD

Fast sitter och planerar mat inför nästa vecka nu, blir en vecko meny ala isodieten för att se om det fungerar :)

Linnea

06 Jan 2011 12:58

Du på byxor är det nog mycket svårare att se :O satsa på att köpa till överkroppen ;)

Pernilla

06 Jan 2011 14:02

Vet verkligen hur det där kan kännas men du ska i alla fall veta att alla vi andra ser jättestor skillnad! Du är SÅÅ duktigt! Och tre storlekar ner är ju hur bra som helst!! :D Du är bäst och en jätteinspiration för mig (och alla andra!)! Kramar

Anonym

08 Jan 2011 17:03

duktig du är :D

Anonym

09 Jan 2011 00:45

Vad roligt att se att du har sånt flyt och sån vilja! Du är min inspiration och en förebild för många andra! Tack för din underbara blogg!

Kommentera

Publiceras ej