Donken har ordet!

12kommentarer

Hej hopp!

Annelie här, aka DONKEN. De flesta av er tror jag, vet vem jag är. Jag har en pojk på 20 månader snart, och väntar vårt andra barn. Beräknad pluppning är den 10 februari, men jag HOPPAS innerligt på ett tidigare uttågande ur livmoderns värme.
Eftersom jag snart har gått upp tjugo kilo, så är jag ganska säker på att jag kommer gå upp över tjugo kilo. Därför, vill jag ju sen efter förlossningen, gå NER 20 kilo. Det kanske går lika olyckligt som förra gången och att jag hamnar med ett BMI på 17, men jag ska göra vad jag kan för att undvika det. Jag vill vara sund, inte undernärd!

Jag har köpt en våg på citygross, för detta ändamål- JD's viktutmaning. Nu de första veckorna av denna utmaningen kommer ju jag redovisa alla plussen, och jag är väl förhoppningsvis den enda som har uppåtgående siffror. Jag kan inte göra situps, hey, jag kan för fan knappt resa mig själv ur soffan utan att stånka, stöna, sucka och stånka igen.
Kondisen är väl också något som helst ska åtgärdas omgående, efter förlossningen.. Efter någon vecka iallafall. Detta är fan inte hållbart. Kondis som en 90årig rökare.
Jag är pepp, jag ska ner sen, och jag är pepp att peppa er alla andra också!

Jag har kanske lite fusk. Jag kommer ju troligen gå ner tio kilo på en månad sen nån gång i nu--> feb mars. Men de resterande får jag jävlar i att kämpa själv. Jag säger som JD på det- Sjukhusvistelsen är bara början- resten får man svettas bort alldeles själv.

Pöss!

DONKEN
http://DONKENS.blogg.se


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Donken gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

12 kommentarer

Tigerhonan

16 Jan 2011 21:36

Det tror jag allt att det gör :)



Mjo, men jag som hade tänkt att hålla mig från sötsaker dagen ut för att ha klarat över en vecka. Är å sockerberoende, men har lyckats klara mig ändå sen i söndags förra veckan tills ikväll. Så är stolt över det ändå :)

Johanna

16 Jan 2011 21:38

Härligt höra du är pepp, och varför skulle du inte komma in?!

Linnea

16 Jan 2011 21:48

Har ätit på tok för mycket för att inte ha rört på mig ett dugg under hela dagen haha.

Malin I Form

16 Jan 2011 21:58

Sv: Haha, ja det är pasta med kyckling och lite annat gottigt! :)

Rumptott

16 Jan 2011 22:04

tjingeling ska va helt seriöst.. vågen har varken stigit upp i himlen lr sjunke ner nått.. det STÅR STILL =(

men jag e med iaf..

anledningen till att jag inte har hört av mig tidigare är för att jag har legat på soffan hela dagen o INTE mått så bra idag haha =P utelivet e tufft ^^



haha..

kram

Linda - En Vimsig Mamma

16 Jan 2011 22:12

ja jag var på väg att glömma medela dig! =) hehe

japp ett minus kändes skönt, men kroppen är helt ur form =/

Beställningen på oriflame? börjar den bli klar? kram

Linda - En Vimsig Mamma

16 Jan 2011 22:19

ja men det där med att du ska få in fler kunder/konsulenter de fixar vi sen! kram

♥Ska vända mitt liv till det bättre.♥

16 Jan 2011 22:34

Gör inget. Var ju bra att du ändra =)

Malin I Form

17 Jan 2011 06:50

Sv: ooh, men då vill jag ha en smakrapport ;)

Eleonore

17 Jan 2011 07:26

Härlig andledning att gå ner i vikt sen. Lycka till till Donken med nya familjemedlemmen :)

Ok, den bloggen har jag nog aldrig besökt :)

Rumptott

17 Jan 2011 09:16

japp gör så ^^

haha ja jag va ute i lördags haha.. utelivet e inget för mig haha..

fast de va hemma fest hos en kompis vi kom aldrig ut =P

kram

My

17 Jan 2011 13:51

Heja heja!

Kommentera

Publiceras ej