Dag 7: Mitt förhållande till godis/snacks

10kommentarer

STORT!

Förut kunde jag äta inte bara på helgerna utan även vardagarna, sen köpte man på fredagar och åt under hela äckliga helgen. Bara åt och åt, man blev aldrig less utan tog bit efter bit dag efter dag.
Jag åt nog minst 1 chipspåse i veckan, 1 chokladbit och massa smågodis.

Idag? Nu?
Well, jag ska inte ljuga för er. Jag äter snacks idag, typ aldrig godis. Jag blir aldrig sugen på godis längre, och äter jag choklad får jag bara ont i magen så det låter jag bli nu för tiden.
Min stora last är fortfarande chips, inte en påse i veckan. Inte ens en påse i månaden. Nej en liten skål med chips någon helg ibland, inte ens varje helg. Jag har börjat älska popcorn och nötter så väljer oftast det om jag blir sugen på någonting. Men ibland bara måste jag ha chips.

10 kommentarer

Karro

31 Jan 2011 11:13

Min last är chips också. Så sjukt gott...



Varför gillar du Miami INK bättre ? :)

Laks

31 Jan 2011 11:21

Jag är också helt sjukt beroende av chips.. vid vissa tillfällen kan ja bara vräka i mig en hel 300-grams påse på en kväll.. man mår alltid så dålig efteråt å så kommer man på att det ändå bara var dem första tuggorna man njöt av, resten var bara tugga, tugga, tugga liksom.. ganska meningslöst. och dyrt. och ohälsosamt.. :/ men det är jävligt svårt det där!



SV: ja det är rätt hemska bilder.. men det är tyvärr verkligheten idag :/ vill du göra någonting åt det så kan du jättegärna skriva på dessa protestlistor emot Toro Jubilo, den festivalen när tjurar tvingas springa runt med brinnande facklor på huvet..



http://www.thepetitionsite.com/1/firebull---stop-the-burning-of-live-bulls/



http://action.peta.org.uk/ea-campaign/clientcampaign.do?ea.client.id=5&ea.campaign.id=4590

Katja

31 Jan 2011 11:54

Goddagens, jo kryssningen var mys :o)



Det är verkligen STOR skillnad på då och nu :o)



Önskar dig all lycka du behöver nu <3

Linda aka Tokmorsan

31 Jan 2011 13:24

Godis kan jag leva utan. Men jag älskar mina ostbollar. Men jag ser till att bara köpa en påse i månaden!

Joline

31 Jan 2011 15:12

De låter ju som att du fått riktig ordning på chipsätandet! Va skönt för dig! Efter att ha kikat runt ännumer på din blogg så uppfattar jag det som att du gjorde operationen privat! Stämmer det? Kostade inte det massor med pengar i så fall?

Jannica

31 Jan 2011 15:25

1 påse i veckan? jag åt en påse om dagen xD

My

31 Jan 2011 15:58

Modigt av dig att skriva om det, you go girl! :D

Pernilla

31 Jan 2011 16:52

Jag har nog aldrig ätit stora mängder men jag åt chips eller ostbågar varje helg förr och det räcker ju. För visst var det beroendeframkallande på något sätt?! Var så för mig i alla fall. Nu är jag som du mer förtjust i egen poppade popcorn och nötter av alla de slag. Mycket godare och man kan faktiskt bli nöjd så man inte behöver äta varenda helg. Superbra tycker jag! :)

Elin

31 Jan 2011 17:55

Mm, alla har vi något som vi har svårt att släppa. Jag hade en period förut där jag inte åt något godis alls. Det är ju positivt att det blir lättare och lättare att avstå :)

Karro

31 Jan 2011 21:04

Ah okej. Jag gillar LA bättre, för alla tjejer i den studion är så jävla heta ^^ Haha

Kommentera

Publiceras ej