Amanda har ordet!

10kommentarer

Hej!

Jag måste börja med att berätta hur kul denna utmaning är, att vara så många som deltar ger verkligen den rätta motivationen speciellt när den nu i början kan svikta alldels för lätt..

Amanda heter jag och blir om en månad 21 år gammal. Jag har varit kraftigt överviktig ända sen jag föddes, nej inte riktigt men alltid varit störst av alla iaf. Men jag har alltid varit väldig aktiv av mig spelat innebandy i 8år, men fortfarande vägt alldels för mycket. Småäting, tröstätning är de största orsakerna till att jag ser ut som jag gör.. Jag har väl som de flesta testat alla "dieter" men på nått sätt alltid i slutändan varit där jag började. I höstas började på sjuksköterskeprogrammet och jag har precis klarat min första termin. Jag stormtrivs och längtar verkligen till praktiken nu i vår, sen jag började på denna utbildning så har jag fått många "aha-upplevelser" jag har redan efter en termin läst så otroligt mycket om kroppen och det är då jag förstår vad jag gjort fel och vad jag ska ändra på. Kunskapen är inte ny då den finns överallt i media tillexempel, men för första gången djupdök jag i allt som handlar om kroppen och jag fick en helt annan förståelse. Det är liksom nu jag har insett vad jag har gjort med mig själv och det är verkligen nu jag på riktigt har tagit tag i mig själv. Jag vill inte om 3år vara en flåsig tjock sjuksköterska som kommer i korridorerna utan en härlig hälsosam sjuksköterska!

Jag har också flyttat hemifrån vilket betyder att jag har mitt eget kylskåp och kan planera all mat utifrån mig själv. Detta är ju bra men kan också vara negativt, men tack o lov har jag ett undertbart fräscht kylskåp fyllt med massa grönsaker och näringsrikmat som gör att jag kommer närmare mitt mål. Med mål menar jag att bli normalviktig, det är en lång väg att gå men tillsammans med er känns det betydligt lättare :)

Kämpa på alla!! / Amanda http://lyckligaamanda.blogg.se/smalis


Ni andra som är med i UTMANINGEN, läs gärna detta inlägg och skicka ett inlägg som Amanda gjort som jag sen kan publicera här inne på bloggen. Vore så kul om alla ville synas!
Imorgon kommer nästa tjej på listan.

10 kommentarer

Anonym

15 Jan 2011 21:30

Fint inlägg Amanda..



haha ja men det kan vi göra hädan efter. Glo tillbaka med en undran om vad fan dom gör där i blicken. Fast att det är imponerande att dom är där.

Malin I Form

15 Jan 2011 22:10

Så kul o motiverande att läsa :)

Tigerhonan

16 Jan 2011 00:02

Nej det är inte så, utan det är så att han har vart inblandade i saker förr och finns de personer han inte vill att dom ska veta vart vi bor..

Och jo det är mindre xD



haha jo bättre än inget iaf :)

Johanna

16 Jan 2011 00:03

Jag förstår dig 100%!!! Du är inte nöjd med din kropp, du vill bli smalare så jag förstår du tänker utseende! :) Så det är inte knäppt...



Jag ha själv tänkt så fast åt andra hållet :) så jag är med lite knäpp då :P

♥Ska vända mitt liv till det bättre.♥

16 Jan 2011 00:22

Så klart jag inte glömmer det.

Tack =)



NU kan jag se designen Tryckte på f5 fick jag se den den vart ju fin F5 hade inte funkat prövat andra gånger under kvällen

Tigerhonan

16 Jan 2011 00:55

Det är inget allvarligt men onödigt att folk ska veta vart vi bor typ. :P Sånt folk vi inte vill ha med att göra.

Michelle

16 Jan 2011 06:47

Ja, jag vill gå ner 20 kg till midsommar! :)



Michelle



2011-01-16: -4,4kg sedan 2011-01-08.

Nett

16 Jan 2011 08:37

Snyggt var det här :)

Tigerhonan

16 Jan 2011 08:54

Tjoho, 1,5 kg minus under senaste två veckorna ;D

Tigerhonan

16 Jan 2011 09:17

Tack :D Det känns verkligen bra :D

Kommentera

Publiceras ej