30 bekännelser

13kommentarer

Eftersom mitt liv är roligast i världen ska jag börja med en lista, en lista som passar oss vikt människor perfekt. Gör den ni med, men glöm inte att säga till så jag får läsa.
Första inlägget kommer lite senare!

Dag 1: Vem är jag?
Dag 2: Min barndom ur ett viktperspektiv
Dag 3: Mina "ursäkter"
Dag 4: Hur tillät jag mig bli så här stor?
Dag 5: Min självkänsla
Dag 6: Mitt förhållande till mat
Dag 7: Mitt förhållande till godis/snacks
Dag 8: Motion tidigare i livet
Dag 9: Motion idag
Dag 9: Motion i framtiden
Dag 10: Mina försök till viktnedgång
Dag 11: Människor som har hjälpt
Dag 12: Människor som har stjälpt
Dag 13: Sjukdomar kopplade med övervikten
Dag 14: 10 saker du inte visste om mig
Dag 15: Mina mål
Dag 16: Min metod
Dag 17: Mina förebilder
Dag 18: Hur jag hanterar motgångar
Dag 19: Lycka
Dag 20: Kläder
Dag 21: Drömmar
Dag 22: Vad jag saknar
Dag 23: Det här är jag bra på
Dag 24: Rädslor
Dag 25: Belöningar
Dag 26: Bloggar jag läser
Dag 27: Ett recept
Dag 28: Ätstörningar
Dag 29: Det här är jag stolt över
Dag 30: Min framtid

13 kommentarer

Jag och mitt livs viktigaste resa

24 Jan 2011 16:13

Ska bli spännande att läsa.



Njo det är till hälften löst, han börjar fatta vad jag menar, polleten måste trilla ner någon gång.



Ljuset är där i bakgrunden och det tittar snart fram igen ska du se.



KRAM

Katja

24 Jan 2011 16:30

Coolt.. ska svara superkort det där som står ovanför.. Jag är Katja och var bara småmullig som barn, när jag gick på högstadiet vägde jag som nu runt 70, vilket jag inte tkr är FET på 165 cm, mullig ja.. Men så gymnasiet blev jag MER mobbad och jag hoppade av, mådde skitdåligt, var bara hemma, inne, åt o såg tv. Träffade mitt x, fortsatte samma visa på ett ungefär.. så från 70 - 150 kg på bara ett par år. Idag äter jag vad jag vill, men inte vräker i mig, jag lever fortfarande och jag är rädd om mig själv o vikten. Jag har gått upp lite för att jag har haft ont o inte orkat röra mig så mkt. Men jag vet att om jag bara börjar motionera liiiite så går jag ner ett par tre kilo. Vilket inte alls känns behövligt nu när jag försöker bli gravid. En tjej som gjort samma operation mår skit (http://trasdockanlinda.blogg.se), det är orättvist att jag mår så oförskämt bra medans en annan/ngr andra så dåligt.. Jag kommer aldrig bli FET igen.. aldrig! Detta är en fight livet ut, trots att man gjort en operation. Operationen är inte ett mirakel som många tror, det är bara en hjälp på vägen! Saknar verkligen att få göra mina plastikoperationer :o) Favorecept, måste vara "Fyra små rätter" kinamat, friterad kyckling, biff o bambuskott, kycklinggryta o grillspett...

Kram på dig :o) Förlåt det blev långt..

Tigerhonan

24 Jan 2011 16:42

Ja visst. Du får sätta upp lappar över allt då ;D



Smart lista, ska nog ta och göra den med :)

VIKTig dagbok - 47kg ska bort

24 Jan 2011 17:00

TACK snygging! Och vad kul att du ska göra listan. Ser fram emot spännande läsning.

Elin

24 Jan 2011 17:15

Oh, intressant lista att följa :)



Svar: jag försöker, tack!

Tigerhonan

24 Jan 2011 18:03

Hehe tycker du det? :P Jo jag får la ta och börja med den :D Någon dag :P

Linnea - mamma till Freja

24 Jan 2011 18:03

Sv: Tack så mycket =)

Carolina

24 Jan 2011 20:31

Jag kommer köra denna lista i min blogg! =)

Linda

25 Jan 2011 10:28

Jag tror jag ska göra listan ;)

Laks

25 Jan 2011 12:56

ska bli intressant att läsa! :)

Lydia

27 Jan 2011 00:30

Tänkte sno listan och lägga upp den på min blogg!

Vill passa på att gratta dig till alla dina framgångar med viktminskningen! Ser fram emot att få följa dig i framtiden!



Heidi

29 Jan 2011 07:25

Hejsan, jag tror jag tar din lista också, jättebra idé :)

Angelica

16 Feb 2011 13:37

Den här listan verkar kul och väldigt nyttig så den tänkte jag använda. Den går inte att kopiera, har du lust att skicka den till mig? :)

Krams Angelica

Kommentera

Publiceras ej