Jag tror inte på gud, jag tror på lyckan

9kommentarer

Folk undrar hur jag orkar vara så duktig hela tiden.
Det finns bara ett svar på det; jag är född sån! - Nej jag skoja bara, grejen är den att jag är inte duktig hela tiden. Jag kan äta godis, chips, och problemet är att jag dricker Pepsi max nästan varje dag. Visste ni om att när man väl börjat dricka det så blir man beroende. Nästan som med knark. Jag kan bli skakig om jag inte får min pepsi max. Sjukt jag vet.

Jag har bestämt mig för att jobba bort mitt sötsug och godis ätande dock, (förmodligen kommer pepsi'n vara kvar, får ta ett steg i taget) Men från den 29 augusti börjar min rehab.

Jag tror såhär - vill man något riktigt mycket, så kan man klara det.
Det gäller er alla där ute som vill någonting, tappa inte tron på det, inte förän du försökt ordentligt. Ibland kan något behöva fler än ett försök. Precis som kärleken, ibland faller dom inte första gången.

PS;
Ni glömmer väl inte tävlingen? Delta delta!

9 kommentarer

© sarastille

10 Aug 2011 13:41

Hej! Hoppas allt är bra med dig idag :) anmäl gärna din fina blogg till min DagensBlogg-tävling, vinnaren blir länkad inför mina 2000-3000 besökare :) kramis

Nett

10 Aug 2011 14:20

Nog finns det en massa baksidor på dessa drycker, glad för att jag inte har de lasterna. Men sötsug kan jag ha.

Linda aka Javamorsan

10 Aug 2011 16:20

Är övertygad om att finns vilja tillräckligt kan man fixa allt. Är inte där än gällande viljan bara med vissa saker i livet. viljan och orken bör gå hand i hand i mitt fall. Inget av det infinner sig än!



Hoppas du får en fin fortsatt onsdag Kram

Anja och Sonja

10 Aug 2011 17:16

Hallo!

Jedwardfan? Kolla bloggen!

http://jedwardlovers.webblogg.se

(verkligen förlåt om du har nåt emot såna här kommentarer!)

Malin I Form

10 Aug 2011 18:32

Alla kan, om de vill ;)

Anonym

10 Aug 2011 21:47

pepsi max e typ som knark. värre än cigg. gjordes la på koka blad? :s vet ej om de gör dt fortf

Kanie - Gastric bypass opererad, maj 2011.

10 Aug 2011 21:52

rätt inställning!

Jag har ibland lite sug efter godis och chips men tänker bort det lika snabbt. :)

Cola dricker jag inte lika mkt alls, har nästan inte blivit mkt förutom nu i Hurghada - ett undantag!

men annars nae. är rädd för att fastna haha det är verkligen sjukt hur mkt man blir beroende. :o



Heidi

10 Aug 2011 22:04

Måste erkänna att Pepsi max är mitt knark också, både före och efter op. Vill bara ha!!!

Kanie -gastric bypass opererad, maj 2011

11 Aug 2011 11:58

Yes det kan jag!

Kommentera

Publiceras ej