Terapi

7kommentarer

Jag har inte alltid bra dagar, jag vet att jag alltid låter positiv och ser alltid så glad ut.. men så är det ej.

Men grejen är att det skriver jag inte så mycket om, för det är ju inte direkt intressant att läsa.
Och det är sånt man har dagbok till, eller som jag, skriver i min bok.

Men jag vill bara att ni ska veta att jag är också människa.

Finns vissa dagar då jag känner att det inte är någon idé alls att kämpa med vikten längre, visst jag har gjort en op, jag kan inte ge upp. Jo det kan man, slutar jag äta nyttigt och slutar röra på mig, då ger jag upp. Jag går inte ner då, en operation gör inte att jag går ner av att inte göra någonting.
Men vissa dagar vill jag inte göra någonting.

Ibland kan man bli deprimerad och vill trycka i sig någonting.
Jag har testat, var deprimerad så åt godis snabbt, 5 godisar. Sen fick jag ont i magen.

Jag kan inte längre tröstäta, vilket egentligen är bra. Men jag måste ha någonting som jag kan luta mig tillbaka till jag också när jag mår dåligt, jag behöver det. ALLA behöver det.

Nu har jag hittat mitt godis.. datorn.
Jag är så inne i min bok, och för att kunna skriva den måste jag vara på dåligt humör eftersom den handlar mycket om mitt liv förut. Om en bästa vän jag en gång haft.
Och den boken är inte lätt att bara sätta sig ner och skriva när man vill, nej man måste ha känslan för det.

Så hej då tröstätandet, hallå datorn!


ps - en bra film kan också hjälpa. speciellt astrid lindgren. ds.

VAD GÖR DU? Är du en tröstätare?

7 kommentarer

Jannica

09 Dec 2010 13:48

Alla mår dåligt. Och det är helt okej!! =) Skriva av sig kan vara bra. Hoppas du känner dig bättre, jag tycker dy är stark :)

Bantarbritta

09 Dec 2010 14:03

Jag är inte bara en tröstätare, jag är en humörätare. Jag kan hitta anledningar till att äta i precis ALLT. Är jag ledsen så äter jag för att trösta, är jag glad så äter jag för att fira, på helgen är det MYSIGT och ja... det går som sagt att hitta en anledning överallt...

Eller nääe, FÖRUT var det så, för nu är det endast lördagar som det äts något onyttigt! :D

Linda

09 Dec 2010 14:05

Jag hänger vid datorn när jag är nere. Eller tar en cigg vilket inte är bra jag vet men nu är det så.



Klart du inte är mer än människa. Många har verkligen ingen aning om hur det är att leva med övervikt och hur svårt det är att gå ner. Det krävs så otroligt mkt av både kropp och själ.



Du är stark du kommer nå precis dit du vill. Stå på dig och jag står här med peppsparkar redo när du inte orkar! Kram

Linda

09 Dec 2010 15:43

I sure am :O Yikes alltså.

Warrior

09 Dec 2010 15:44

SV: Tack! :D Jag är svag för vin egentligen, men.. ska det vara vin så ska det vara en riktigt fylla också annars får det vara! grattis till så mycket du har gått ner, vad roligt.. Måste kännas SÅ bra :)

Chrissan

09 Dec 2010 16:32

Sv på din kommentar hos mig.

Startade soppdieten i söndags. Inte hållt mig till ren kur, men nästan.:)



Har 25-30 kg att gå ner. Har tappat ca 2,5 tills idag.:)

Laks

11 Dec 2010 09:48

Det finns ingen som inte har dåliga dagar ibland! Om ja känner mig extra nere en dag så lägger ja mig i soffan å kollar på typ desperate housewives eller nåt en hel dag.. :/ vad är det för operation du har gjort? är det en sån där när man typ förändrar magsäcken? :)

Kommentera

Publiceras ej