Svar på tal

8kommentarer

Jag får ofta mycket frågor i bloggen, jag svarar på allt jag kan.
Här är tre frågor som jag tänkte dela med mig av så fler kan få veta.
(om du har frågor, så skicka gärna mail till [email protected])

1. Gjorde det väldigt ont att göra operationen, precis efter alltså?
2. Hur pass mycket motionerar du?
3. Berätta gärna dina tankar innan och efter operation, blev det som du trodde?

1. Det första jag kände när jag vakna var allt av narkosen, jag frös och skakade och ville inget annat än sova. Fast dom sa åt mig att inte sova. Men jag är känd för att inte göra som folk säger. Så jag sov.
Sen vaknade jag några timmar senare, jag var ovanligt pigg. Jag ville upp och gå, jag ville röra mig, jag ville på toa. Jag gick lite, jag var stel och självklart gjorde det ont, men inte så ont så det inte gick.
Det som gjorde ondast var att sätta sig, lägga sig, röra sig i sängen, resa sig. Och sådär. Men när man väl låg, eller satt så gjorde det inte ont.
Efter första natten gick allting mycket bättre och dom flesta smärtorna gick att hantera!

2. Oj vad svårt, det är så olika. Jag försöker hinna med minst 1 gång om dagen. Ibland blir det bara promenad, vilket är egentligen det enda dom rekomenderar på sjukhuset. Så det är ju bra det.
Men jag gymmar några gånger i veckan, och simmar när jag kan.

3. Innan så var jag inte ett dugg nervös, jag var bara glad för att jag visste hur snygg jag kunde bli ett tag efter operationen. (och kolla, visst är jag snygg?) haha! Jag var inte ens nervös själva dagen, hels sjukhusvistelsen och allt det där var för mig bara mysigt.
Efter operationen, det blev inte alls som jag trodde. För oj vad mycket bättre allt var, man trodde ju verkligen att allting var så farligt, men jag kan dricka kolsyra varje dag, jag kan äta vad jag vill. Jag känner inte ens av att jag har gjort den, jag mår bara så bra hela tiden. Så ovanligt pigg.

Hoppas det duger som svar på dina frågor!

Några andra frågor? Någon? Maila: [email protected]

8 kommentarer

Madde

14 Dec 2010 12:20

Tack så mycket för svaren!

Jag längtar tills jag har fått gjort det också, fast jag har förstått att alla inte mår lika bra efteråt, men måste ju va värt det oavsett när man är smalare o smalare:)

Tänker som så att det kan ju knappast göra ondare än att föda barn! Så borde ju va hanterbart som du skrev!

Är det något du tycker man ska tänka på?

Linda - En Vimsig Mamma

14 Dec 2010 12:35

kul att få veta lite =) och visst är det snygg!! =)

japp har en hel del men hälften är GRATIS saker jag fått av oriflame =) beställer man för 1000kr i en period så får man minst 1 sak gratis varje gång och man kan även få köpa ett kit med saker för 800kr för endast 99kr =) så ja man tjänar både pengar och produkter =) alltid kul att få prova nya saker! så visa katalog 1 för alla du könner och ser nu och sälj som tusan så ska du se sen =) kram

Tigerhonan

14 Dec 2010 12:42

Hehe det gör inget :)



alice

14 Dec 2010 12:44

ja :D

vad är det för operation du gjort?

kram

Rumptott

14 Dec 2010 13:33

vad har du gjort för operation?? =)

kram

Katja

14 Dec 2010 13:38

Bra svarat.. jag tkr att operationen blev lättare än jag trodde :o) Min finaste väninna hon har jättejobbigt efter sin, kan inte äta något alls, jag lider med henne :( O läkarna gör ju inget heller..



Tror du på spöken? ;o)

Katta

14 Dec 2010 13:41

Visst ör Kjell ett perfekt namn!!! Oh!!! VI måste ha blogg dop och grejer HAHAHAH :D FÅr jag va gudmor :O ?? :D KRAM

DONKEN-2barnsmorsa 2be

14 Dec 2010 14:34

minsan minsann. :) skönt ju att allt känns sådär skitabra, för det är ju så det ska vara. :P

Kommentera

Publiceras ej