En sing a ling på scen?

18kommentarer



1. Jag tycker inte om Sandra Dahlberg! Det började egentligen för massa år sedan när hon blev tillsammans med Jimmy Jansson, han vad ju killen jag skulle ha, jäkla bitch liksom! Sen går dom och förlovar sig - nej nu måste jag skynda mig kände jag. Ingenting hände.. förutom att dom till slut fick barn! Jag är körd.
Nu är dom inte tillsammans längre, men när jag kollar på henne på tv så inser jag att det var nog inte bara därför jag inte tyckte om henne. Hennes röst skär sig liksom i öronen på mig.

2. Jag vet vad jag vill men det går ju inte! Okej, så här är det, jag tar det från början. Jag vill jobba inom hotell, turism & service. Gärna i någon reception eller turistbyrå, men jag har ju ingen jäkla erfarenhet, alla jobb vill ha erfarenhet, hur ska man kunna få erfarenhet om man inte får jobba lite först?
Och så ska man kunna massa olika program, ett opera, trodde dom menade sången först så jag skrev att jag kan väl opera liksom. Men det var inte sången dom syftade på. I need to learn another opera!

3. Jag älskar att skriva, märks det eller? Eftersom punkt 1 och 2 blev så långa slutar jag nu.

18 kommentarer

Katja

17 Dec 2010 20:17

Tack <3

Ajdå, synd det där med Jimmy Jansson ;o) Gillar, vi ska gung gung gunga du och jag ;o) Hihi! Du då?

Receptionst tror jag du kan få jobba med ^^ Pepptalk, pepptalkt!!!

Carolina

17 Dec 2010 20:37

nej jag tänkte mer basic fakta :)

vem är du? vad jobbar du med? favoritfärg? vad gör du utöver träning?

tess

17 Dec 2010 21:08

jag gillarl inte heller sandra dahlberg :P

Tigerhonan

17 Dec 2010 21:16

För att få erfarenhet kan man ju be om praktik :) Det brukar dom flesta gå med på då det är gratis för företaget :P



haha ja det kan nog jag med behöva faktiskt :)

Johanna

17 Dec 2010 21:41

Är inte heller så förtjust i henne, tycker hennes röst är jobbig :)



ja du är bäst, efter mig då :)



haha javisst var det ett härligt minne :)



Katta

17 Dec 2010 21:53

Jag vill också jobba i reception!! Ska vi öppna ett eget hotell?? Förresten tävlingen är uppe nu :D Tävla vettja!! KRAM! <3

Linda

17 Dec 2010 21:56

ha ha min lilla solstråle där!



Jag har också undrat över hur man skall få erfarenhet när man får tillfället att skaffa sig den!

smyckestokig

17 Dec 2010 22:18

Fynda fina personliga julklappar hos mig ! säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad



mvh malin



http://smyckestokig.blogg.se/

Nett

17 Dec 2010 22:25

Svårt det där, för att få jobb behöver man även höga utbildningar.. annat var det då jag började jobba efter skolan, på 80-talet kunde man vräka och välja bland en massa jobb.

Linda - En Vimsig Mamma

17 Dec 2010 23:06

oki = ) gå en snabb utbildning inom något då?

de blir nog sambon som åker dit imån iallafall =) kram

Karro

17 Dec 2010 23:10

Haha. Sjukt gott va det i alla fall :D Hihi.



Tack. Blev sjukt nöjd med sminkningen :)

DONKEN- 2barnsmorsa 2be

17 Dec 2010 23:18

långa o långa, i dina inlägg mätt, kaaanske. haha! :P

en annan är ju halv novellskrivare i nästan varje inlägg. försöker o korta ner alltid, men jag lyckas inte så bra. oftast.

men men. :P



nejjj inte konkurs, katrin har ju just börjat där. :P

vardagenvar.blogg.se alltså. :P



men de bör ju kunna ha en fungerande hemsida iallafall, när nu alla tågen är failade. välle? :S

Tigerhonan

17 Dec 2010 23:20

Ja men praktik ger ju erfarenhet och det blir lättare att fixa jobb sen :D klart man vill ha jobb direkt men ibland går inte det xD



Karro

17 Dec 2010 23:20

Hehe jaa. Det är ju det. Stekta i lite olivolja, smör och vitlök :D Mums!

Linda - En Vimsig Mamma

17 Dec 2010 23:22

haha jag vet, sitter själv i samma sitts med jobb och utbilding....de var med en nypa ironi =) haha

oki , men vi får ta och ses framöver sen ändå! för du lär ju ändå komma tll borlänge och äta på VÄRLDENS godaste kinaresturnag! =)kram

Nett

17 Dec 2010 23:28

Javisst är vi snygga ;)



Ja då är det inte lätt att få jobb om man inte har den erfarenheten.

Sanna

17 Dec 2010 23:33

Du kommer garanterat komma in i den branchen inom kort, det vet jag! För du verkar verkligen ha en sån vilja till att lyckas :)

/Sanna

Erika - VIKTKAMPEN, -16,9 KG

18 Dec 2010 09:44

Okej, ja de va lite trist du :P

Kommentera

Publiceras ej