Att berömma sig själv

16kommentarer

Alla minus är bra?


Det är det alla säger, till och med jag. Jag menar det också, till andra. Ibland till mig själv.

Men om jag ska räkna ut mina minus, 28 kg.
25 kg efter operationen. Operationen gjorde jag för: 14 veckor sedan. Dieten började 2 veckor före.
28/16 = 1,75 kg i veckan.

Man borde väl kunna prestera bättre än 1,7 kg i veckan?

Svar: Nej.
Jag jobbar, inte alltid det hårdaste jag kan, men jag försöker så gott jag orkar.

Vissa veckor går man ner med, vissa mindre.
Att ha ett snitt på 1,7 kg i veckan, det är jäkla bra snitt.

Vill jag att det ska vara högre? Självklart. Skulle bara ljuga om jag sa nej.
MEN JAG ÄR JÄKLIGT NÖJD MED MIG SJÄLV!

Så alla där ute, går du "bara" ner 0,5 kg en vecka. Och? Du kanske går ner 3 veckan efter?
Alla minus är minus, och det är ju minus vi vill åt. Eller hur?

16 kommentarer

Selena

10 Dec 2010 14:10

Ja alla minus är bra minus!! =0)

Ja jag borde nog börja mäta mig... lite surt nu i efterhand att jag inte mätte mig innan denna resan började. Men min sköterska på kirurgavdelningen mätte min midja på mitt första möte och jag ska tillbaka nu den 30dec. Så jag har tyvärr inte siffrorna själv. Men jag hade minskat midjan med 15cm från första mötet till min inskrivning. =0) Så det ska bli spännande på mitt återbesök. KÄMPA PÅ!!! Kram <3

Tigerhonan

10 Dec 2010 14:23

Ja du har så rätt så :) Ska verkligen försöka så fort detta paketet är slut. Brukar klara mig fram till 2-3 tiden på dagen när paketet är slut. Får försöka tänka att jag ska klara mig liite längre hela tiden :)



Vilket bra inlägg. Klart man ska vara nöjd med minus, oavsett om det är mycket eller lite :D

Daniel

10 Dec 2010 14:35

Allt minus e hemåt!

DONKEN-2barnsmorsa 2be

10 Dec 2010 14:36

jäpp fast inte än på ett tag. :P 2 månader till med PLUS, får man väl räkna med. även om jag helst stannar precis där jag är... meeen mest för våfflans skull, så den får nån slags näring, och inte mamma lille(jag) stjäl allting. :P

Camilla

10 Dec 2010 14:44

Jaså! :) haha, jag tyckte du såg ganska ung ut men vågade inte gissa ifall du skulle vara typ 27 eller nåt. för det var ganska ungt för att ha gjort en sån operation tycker jag, eller vad vet jag men jag har aldrig hört det förr.

Men hm! Jag är snart 20 och bor i Gävle :)



Och ang. det där med 1,7kg? vem kommenterar så?! det var ju bra som helst!

Annika

10 Dec 2010 14:45

Så sant så! :)

Linda

10 Dec 2010 14:46

Alltså grejen är att gå man ner långsamt är det större chans att inte gå upp igen. Du har så rätt alla minus är bra. Den som säger nåt annat kan väl bara knipa igen!!



Kram på dig och var nu stolt över alla dina minus!

Malin

10 Dec 2010 14:46

JAPP SÅ SANT SOM DET ÄR SKRIVET!!!!



Ang Modesty B pjucken så ska jag ta reda på det och återkomma till dig så håll ut!!



Mera Modesty B inlägg kommer så håll utkik på min blogg. :)



KRAM O TREVLIG HÂLG PÅ DIG!! :)

carolina

10 Dec 2010 14:54

alla minus är bra minus :) hahahha ... de lät paradoxalt :)

Johanna

10 Dec 2010 15:03

Alla minus är bra!!! =)



ja jag hoppas helgen går sakta!

Malin I Form

10 Dec 2010 15:05

1,7 kg är sjukt bra ju!

Nett

10 Dec 2010 15:31

Helt rätt, alla minus är minus.. och du har ett mycket bra snitt :)

Erika - VIKTKAMPEN, -15,4 KG

10 Dec 2010 16:23

Ja de gör ja verkligen! :P hihi kram

Jenny

10 Dec 2010 16:57

Alla minus är bra när det gäller vikt men inte när det gäller pengar....

Jannica

10 Dec 2010 23:57

DU ÄR DUKTIG!!

Lena

11 Dec 2010 15:46

Jag snittar på 0,6 :( Och den siffran sjunker varje vecka, inte alls kul. Men som du sa, alla minus är bra minus även om det är jävligt små minus!

Kommentera

Publiceras ej